Новинний дайджест від Золочівської ДПІ ГУ ДПС у Львівській області
Контакт-центр ДПС відкрив окрему телефонну лінію для консультацій постраждалого від війни бізнесу
Постраждали від війни та маєте запитання щодо податків? Контакт-центр ДПС запустив окрему телефонну лінію для бізнесу, який зазнав впливу воєнних дій.
Щоб отримати консультацію саме для постраждалого від війни бізнесу, у головному голосовому меню потрібно натиснути кнопку «7», після чого обрати потрібну тематику.
Зокрема, можна отримати консультації щодо:
- податку на додану вартість – кнопка «1»;
- спрощеної системи оподаткування – кнопка «2»;
- плати за землю та податку на нерухоме майно – кнопка «3»;
- загальних питань подання документів – кнопка «4»;
- інших податків та зборів – кнопка «5».
У розділі «Інші податки та збори» можна додатково обрати питання щодо податку на прибуток; загальної системи оподаткування, військового збору та єдиного внеску; акцизного податку і ліцензування; обліку платників; перевірок та відповідальності.
Номери телефонів Контакт-центру ДПС
Для мобільних операторів:
0 500 501 007 – Vodafone
0 770 501 007 – Київстар
0 730 501 007 – Lifecell
Також можна телефонувати за номером 0 800 501 007. Дзвінки зі стаціонарних телефонів безкоштовні, з мобільних – відповідно до тарифів операторів.
Для тих, хто перебуває за межами України, доступні номери:
+380 44 454 16 13
+380 50 050 10 07
+380 73 050 10 07
+380 77 050 10 07
Окрема телефонна лінія – ще один спосіб отримати оперативну інформацію та фахову допомогу з податкових питань, які виникають у бізнесу, постраждалого від війни.
Фахівці Контакт-центру ДПС надають інформаційно-довідкову допомогу з податкових питань щодня, крім суботи та неділі, з 8:00 до 19:00, а у п’ятницю до 18:00.
Крім того, для допомоги постраждалим підприємцям Державна податкова служба запустила «гарячі лінії» в регіонах. Бізнес також завжди може звернутися за допомогою до Офісів податкових консультантів.
Інформація для платників податків, які постраждали внаслідок збройної агресії російської федерації
Тимчасове звільнення від виконання податкових обов’язків для бізнесу, що постраждав від війни здійснюється відповідно до Порядку, що затверджений наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 No225.
ДПС України працює над розширенням преференцій для бізнесу, що постраждав. На початку вересня 2026 року розроблено та затверджено План заходів щодо платників податків, які постраждали внаслідок збройної агресії російської федерації (наказ ДПС України № 610 від 02.09.2026).
Попередньо ДПС України розроблено форму Повідомлення про втрату, знищення або пошкодження майна (товарів) внаслідок збройної агресії російської федерації проти України (далі - Повідомлення).
Подання такого Повідомлення для платників є добровільним. Наразі подання документу передбачено на паперових носіях та очікується його інтеграція до Електронного кабінету.
Формування та подання Повідомлення в ІКС Електронний кабінет знаходиться у розробці. Про можливість подання Повідомлення в електронному вигляді буде додатково повідомлено платників.
Ознайомитись з Повідомленням про втрату, знищення або пошкодження майна (товарів) та засоби його формування/подання можна за посиланням: https://tax.gov.ua/data/files/713193.docx
Терміни подання звіту про внесок на працевлаштування осіб з інвалідністю та відповідальність за несвоєчасне подання чи сплату
Золочівська ДПІ інформує, що з 1 жовтня 2026 року роботодавці подають новий Звіт про нарахування, обчислення та сплату внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю.
Звіти за І, II, ІІІ квартали 2026 року необхідно подати не пізніше 9 листопада 2026 року. Якщо визначено суми внеску – сплатити до19 листопада. Нову форму Звіту затверджено наказом Міністерства фінансів України від 25 серпня 2026 року №453, який набрав чинності 25 вересня 2026 року. Документ визначає порядок звітування платників у період, коли адміністрування внеску здійснюють податкові органи.
Звіти про нарахування, обчислення та сплату внеску за І та/або ІІ квартали 2026 року подаються протягом 40 календарних днів після закінчення ІІІ кварталу 2026 року – не пізніше 9 листопада 2026 року.
Тобто роботодавцям / платникам внеску необхідно врахувати такі умови:
- якщо внесок не нараховується – Звіт потрібно подати у зазначений 40-денний строк;
- якщо внесок нараховується – Звіт також подається у цей строк, а нарахований внесок необхідно повністю сплатити протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання Звіту.
Якщо ці вимоги виконані, штрафні санкції та пеня за Звітами за І та/або ІІ квартали 2026 року не застосовуються.
Водночас надалі за порушення строків подання звітності або сплати внеску законодавством передбачена фінансова відповідальність.
Нагадаємо, Державна Податкова служба України опублікувала детальне роз’яснення щодо особливостей подання Звіту про нарахування, обчислення та сплату внеску за посиланням: https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/1053827.html
У зазначеному роз’ясненні висвітлено як потрібно подавати Звіт та наведено ряд прикладів заповнення Звіту.
Платники Львівщини наповнили місцеві бюджети на понад 21,7 млрд гривень ПДФО
За дев’ять місяців 2026 року до місцевих бюджетів області надійшло 21710,0 млн грн податку на
доходи фізичних осіб. Це на 30,4 % або на 5064,5 млн грн більше, ніж за відповідний період
минулого року.
Про це повідомив начальник Головного управління ДПС у Львівській області Микола Никитюк.
У вересні 2026 року надходження до місцевих скарбниць становили 2688,3 млн гривень, що на
686,6 млн грн або на 34,3% більше, ніж у вересні 2025 року.
ПДФО становить левову частку надходжень місцевих бюджетів. Ставка податку становить 18% від
нарахованих доходів громадян: зарплат, премій, інших додаткових виплат та виплат за договорами
цивільно-правового характеру.
Офіційне оформлення найманих працівників – запорука діяльності без порушень
Головне управління ДПС у Львівській області вкотре звертає увагу, що працівник не може бути
допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням
роботодавця, та завчасного повідомлення Державної податкової служби про прийняття працівника
на роботу.
Адже офіційне оформлення трудових відносин гарантує найманим працівникам захист їхніх прав,
забезпечує своєчасну і у повному обсязі оплату та безпечні умови праці, страховий стаж ,
оплачувані відпустки тощо.
Водночас, у разі порушення вищезазначених норм трудового законодавства, до роботодавця
застосовується:
адміністративна відповідальність - у вигляді накладення штрафу на посадових осіб підприємств,
установ і організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб – підприємців, які
використовують найману працю: від п’ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів
доходів громадян,
фінансова відповідальність: у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої
законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно
порушення.
Офіційне оформлення трудових договорів не лише гарантує працівникам належний рівень
соціального захисту, а й убезпечує роботодавця від штрафних санкцій.
За дев’ять місяців цього року платники перерахували до місцевих бюджетів Львівщини
понад 2,7 млрд гривень земельного податку
Протягом січня – вересня 2026 року платники перерахували до місцевих бюджетів Львівщини
2723,4 млн грн плати за землю. Це на 20,1% або на 456,6 млн грн більше, ніж за аналогічний
період минулого року.
Про це повідомив начальник Головного управління ДПС у Львівській області.
У вересні цього року надходження плати за землю становили 330,0 млн гривень, що порівняно з
відповідним періодом 2025 року на 46,3 млн гривень або на 16,3% більше.
Нагадаємо, що ці кошти спрямовуються на підтримку життєдіяльності міст та селищ.
Контролюючі органи нараховують податок фізичним особам за місцем розташування земельної
ділянки (у тому числі земельної частки/паю) до 1 травня.
До 1 липня податкова надсилає податкове повідомлення-рішення разом із детальним розрахунком
суми податку, який містить:
- кадастровий номер та площу земельної ділянки;
- розмір ставки податку;
- пільги зі сплати податку.
Сплатити податок потрібно протягом 60 днів з дня отримання повідомлення.
У разі виникнення сумнівів щодо правильності нарахувань необхідно звернутися до
контролюючого органу для проведення звірки даних. Це передбачає перевірку кількості та площі
земельних ділянок, застосування пільг, розміру ставки та суми податкового зобов’язання.
Заяву на звірку можна подати особисто або поштою, а також в електронній формі через
«Електронний кабінет платника» (cabinet.tax.gov.ua) із використанням кваліфікованого
електронного підпису. Через цей сервіс також доступний перегляд податкових повідомлень-
рішень.
У разі виявлення розбіжностей податковий орган проводить перерахунок протягом 10 робочих
днів. Після цього платнику надсилається нове повідомлення-рішення, а попереднє вважається
скасованим.
Своєчасна звірка даних дозволяє уникнути помилок у нарахуванні плати за землю та забезпечує
коректність податкових зобов’язань громадян.
Терміни проведення фактичної перевірки та підстави для подовження строку перевірки
Порядок проведення фактичної перевірки визначено ст. 80 Податкового кодексу України.
Тривалість перевірок не повинна перевищувати 10 діб.
Продовження строку таких перевірок здійснюється за рішенням керівника (його заступника або
уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 5 діб.
Підставами для подовження строку перевірки є:
- заява суб’єкта господарювання (у разі необхідності подання ним документів, які стосуються
питань перевірки);
- змінний режим роботи або підсумований облік робочого часу суб’єкта господарювання та/або
його господарських об’єктів.
Коректне заповнення звітності впливає на включення суб’єкта господарювання до Переліку
платників податків із високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства
Формування Переліку платників податків із високим рівнем добровільного дотримання
податкового законодавства здійснюється автоматизовано системами ДПС, і будь-яка технічна,
методологічна або арифметична помилка позбавляє платника можливості потрапити до нього,
навіть за фактичної відповідності всім критеріям.
Для запобігання виключенню з Переліку рекомендується звернути увагу на такі типові помилки у
податковій звітності:
- У звітності невірно вказано звітний період або період, що уточнюється.
- Відсутність або помилки у відмітках щодо типу декларації («Звітна», «Загальна», «Уточнююча»)
- Помилки у визначенні звітного періоду в Додатку МПЗ.
- Викривлення розрахунку мінімального податкового зобов’язання (МПЗ) та площ земельних
ділянок,
- Арифметичні та методологічні помилки при визначенні зобов'язань з ПДФО та ВЗ від
провадження СПД господарської діяльності.
- Відсутність актуальних відомостей про кінцевого бенефіціарного власника або відповідної
відмітки щодо його відсутності та обґрунтованої причини може бути прямим стоп-фактор для не
включення до Переліку платників.
Правильно заповнена та подана звітність є важливою умовою для достовірного автоматизованого
розрахунку показників та формування Переліку платників.
Про актуальні питання застосування норм податкового законодавства, про безбар’єрність
зазначили в податковій
Працівники Золочівської ДПІ провели чергові тренінги з платниками податків, під час яких
обговорили актуальні питання та норми податкового законодавства, які слід врахувати суб’єктам
господарювання при здійсненні підприємництва.
Також відвідувачам розповіли про функціонування електронних сервісів ДПС, які дають змогу
дистанційно вирішувати ряд питань, подавати запити, податкову звітність та отримувати
запитувану інформацію.
Окрім того платникам нагадали про роботу Офісу податкових консультантів ГУ ДПС у Львівській
області, де кожен платник має можливість отримати фахову консультаційну допомогу, а також про
мережу його онлайн-пунктів.
Окрему увагу приділили механізмам податкової підтримки платників, які постраждали внаслідок
воєнних дій. Зокрема, зазначили про подання Повідомлення про втрату, знищення або
пошкодження майна (товарів) внаслідок збройної агресії російської федерації проти України.
Також проінформовано, що на вебпорталі ДПС України функціонує спеціальний розділ «Бізнес
постраждав від війни? Механізми податкової підтримки», де доступні актуальні роз’яснення,
покрокові алгоритми щодо застосування передбачених законодавством механізмів підтримки.
Під час заходів платникам надали практичні поради щодо користування Електронним кабінетом,
роз`яснили порядок отримання електронного цифрового підпису та нюанси електронного
звітування.
ФОП про уникнення подвійного нарахування єдиного внеску
Золочівська ДПІ нагадує, що з метою уникнення подвійного нарахування єдиного внеску фізична
особа-підприємець, яка виконує роботи (надає послуги) відповідно до укладених цивільно-
правових договорів, повинна надати суб’єкту господарювання копію документа, що підтверджує її
державну реєстрацію (виписку з ЄДР, в якій зазначаються основні види діяльності).
Відомості, які містяться в ЄДР, надаються, зокрема, у вигляді безоплатного доступу, виписок,
витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на
визначену дату, а також документів у паперовій та електронній формі, що містяться в реєстраційній
справі, відповідно до Порядку надання відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб,
фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Відомості з ЄДР надаються у паперовій або електронній формі (крім випадків, передбачених
абзацом другим пункту 3 розділу І Порядку No 1692), що мають однакову юридичну силу, за
допомогою програмного забезпечення та містять обов’язкове посилання на ЄДР.
Виписка з ЄДР для проставлення апостиля та документи, що містяться в реєстраційній справі,
надаються тільки у паперовій формі, крім випадку отримання документів, що містяться в
реєстраційній справі.
Детальна інформація щодо отримання відомостей з ЄДР наявна на вебпорталі Міністерства
юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua).
Золочівська ДПІ