Бродівська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області інформує
Щорічне дослідження з оцінки задоволеності бізнесу рівнем обслуговування податковими органами – 2024
Державна податкова служба України проводить щорічне дослідження з оцінки задоволеності бізнесу рівнем обслуговування податковими органами.
Допоможіть нам ідентифікувати проблемні питання в роботі органів ДПС, що потребують особливої уваги і втручання з метою їх усунення, а також ті аспекти діяльності, якими ви навпаки задоволені.
Опитування є анонімним та добровільним.
Просимо вас заповнити анкету за посиланням: https://tax.gov.ua/anketa/?3359509024
Посилання буде активним з 9 листопада 2024 року по 1 грудня 2024 року включно.
У разі виникнення технічних проблем з доступом тощо ви можете звернутись за тел. (044) 2813029.
Результати опитування будуть оприлюднені на вебпорталі ДПС tax.gov.ua одразу після їх опрацювання.
Сподіваємося на ваше розуміння і співпрацю!
Новий сервіс ДПС - «Е-повідомлення»
ДПС України з метою підвищення рівня інформування платників податків про суми помилково сплачених податкових платежів, єдиного внеску розроблено та впроваджено новий сервіс «Е-повідомлення».
Платники податків, користувачі електронного кабінету, мають можливість отримувати в розділі Вхідні/вихідні документи / Вхідні / Повідомлення електронне інформаційне повідомлення про помилкову сплату платежів та миттєво здійснювати направлення до територіального органу ДПС, в якому обліковуються такі суми, заяву про перерахування коштів в електронному форматі.
В інформаційному повідомленні про помилкову сплату платежів за формою J/F14900 зазначаються реквізити платіжної інструкції, а саме код територіального органу ДПС, код територіальної громади, код та назва платежу, дата, номер та сума платіжної інструкції, бюджетний або небюджетний рахунок IBAN.
Поряд з цим, посадові особи, які за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань є керівником підприємства, установи, організації, чи самозайнятою особою, чи фізичною особою - платником податків, також мають можливість отримувати додаткове повідомлення шляхом приєднання до сервісу «Info TAX». Детальна інформація про електронні сервіси доступна за посиланням: https://tax.gov.ua/diyalnist-/elektronnyi-servisi/
Основні завдання, які ставляться перед комплаєнс-менеджерами
Бродівська ДПІ повідомляє, що Законом України від 18 червня 2024 року № 3813-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» передбачено створення посади «комплаєнс-менеджера» – посадової особи податкового органу, яка буде відповідальна за взаємодію з платниками податків, включених до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства.
Основні завдання, які ставляться перед комплаєнс-менеджером:
- передбачення податкових ризиків: аналіз фінансової діяльності підприємств для виявлення потенційних податкових ризиків;
- запобігання порушенням: розроблення рекомендацій і проведення консультацій із метою запобігання можливим порушенням податкового законодавства;
- мінімізація ризиків: розроблення стратегій для мінімізації існуючих податкових ризиків;
- консультації та підтримка: надання індивідуальних консультацій підприємствам щодо податкових питань.
Щодо повернення помилково сплачених сум за допомогою Електронного кабінету
Фахівці податкової нагадують, що для зручності платників в «Електронному кабінеті» запроваджено сервіс, за допомогою якого можна подати заяву в електронній формі через приватну частину Електронного кабінету. Вхід до електронного кабінету здійснюється за адресою https://cabinet.tax.gov.ua , а також через офіційний вебпортал ДПС.
З метою повернення платникам податків помилково, або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені платник подає до податкової служби заяву за ідентифікатором F/J 1302001.
У ній обов’язково потрібно зазначити:
- назву помилково та/або надміру сплаченого податку, збору, платежу;
- його суму;
- дату сплати;
- напрям(и) перерахування помилково та/або надміру сплачених коштів, що повертаються.
До заяви бажано додати копію платіжного документа, на виконання якого помилково або надміру сплачений платіж перераховано до бюджету.
Подання заяви на повернення коштів через Електронний кабінет здійснюється наступним чином.
Крок1.
У головному меню в розділі «Заяви , запити для отримання інформації» із запропонованого переліку вибрати форму Заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені
(J1302001- для юридичних осіб або F1302001 – для фізичних осіб).
Крок2.
Після заповнення запропонованих реквізитів Заяви необхідно зберегти її, накласти електронний підпис та відправити територіальному органу ДПС.
Крім того нагадуємо, що повернення помилково та/або надміру сплачених коштів можливо лише протягом 1095 днів від дати іх сплати та за умови відсутності у платника податкового боргу.
Система управління податковими ризиками забезпечить єдиний підхід до проблемних питань в адмініструванні податків і зборів
Бродівська ДПІ інформує, що Постановою № 854 від 25.07.2024 затверджено Порядок реалізації експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в ДПС.
Запровадження системи управління податковими ризиками забезпечить системність та єдиний підхід до управління ризиками та зосередження зусиль податкових органів на найбільш проблемних питань в адмініструванні податків і зборів.
При цьому порядок не встановлює нових обов’язків або обмежень для платників податків. Для більшості платників, які дотримуються податкового законодавства, ДПС зосередить зусилля на спрощенні виконання податкових обов’язків – шляхом надання консультацій, інформаційно-довідкових послуг, здійснення сервісного обслуговування платників податків.
Зустріч з платниками у податковій
Під час чергової зустрічі очільниця Бродівської ДПІ Богуцька Ганна нагадали присутнім про зручність та переваги користування електронними сервісами ДПС.
Відповідаючи на запитання стосовно користування електронними сервісами, начальниця Бродівської ДПІ звернула увагу на питання отримання довідки про подану декларацію ФОП, які перебувають на загальній системі оподаткування. Вона пояснила, що за зверненням платника податку контролюючий орган, до якого було подано податкову декларацію, видає довідку про подану декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію). Термін надання такої довідки - 10 календарних днів. Щодо кожного звітного річного періоду, за який необхідно отримати Довідку, подається окрема заява.
Фізична особа - підприємець, яка перебуває на загальній системі оподаткування, скориставшись меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету, має можливість надіслати до контролюючого органу лист, який містить Заяву. Довідку платник отримує безпосередньо в контролюючому органі, до якого подано Заяву.
На завершення зустрічі Богуцька Ганна ДПІ розповіла про основні аспекти Національної стратегії доходів до 2030 року та про заходи ДПС з ïї впровадження (на період 2024-2025 роки) та про розробку сучасних практик управління комплаєнс - ризиками (ризиками дотримання податкового законодавства).
Ви запитуваи – ми відповідаємо
Нещодавно у Бродівській ДПІ ГУ ДПС у Львівській області організовано та проведено два сеанси телефонного зв’язку «гаряча лінія». Платники податків отримали відповіді на питання щодо роботи та подання звітності через сервіс ДПС «Електронний кабінет платника», про отримання податкової знижки, про основні аспекти впровадження Національної стратегії доходів до 2030 року, спрямовану на підвищення рівня добровільної сплати податків та податкової культури у суспільстві
На запитання додзвонювачів відповідала очільниця Бродівської ДПІ Ганна Богуцька.
Вона зазначила, що за допомогою сервісу «Електронний кабінет платника» платники мають можливість дистанційної роботи в режимі онлайн, зокрема подати та переглянути подану звітність, перевірити стан розрахунків з бюджетом, зареєструвати програмний РРО тощо.
В ході розмови керівниця інспекції розповіла платникам, коли можна скористатись правом на податкову знижку та роз’яснила порядок заповнення декларації про майновий стан і доходи. Наголосила, що декларація про майновий стан і доходи подається до податкового органу за місцем реєстрації платника і право на отримання податкової знижки не переноситься на наступні роки. Тобто, щоб скористатися правом на одержання податкової знижки за 2023 рік, необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня 2024 року включно.
Чи має право на податкову знижку підприємець, який також працює за трудовою угодою як наймана особа?
Відповідно до п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати та/або у вигляді дивідендів, у випадках, визначених ПКУ.
Заробітна плата – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом (п.п. 14.1.48 п.14.1 ст.14 ПКУ).
Підпунктом 166.4.2 п. 166.4 ст. 166 ПКУ передбачено, що загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, крім випадку, визначеного п.п. 166.4.4 п. 166.4 ст. 166 Кодексу.
Фізична особа – підприємець має право на податкову знижку виключно як фізична особа у разі, якщо така фізична особа є найманою особою та отримує доходи у вигляді заробітної плати.