Інформує Бродівська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області
Інформує Бродівська ДПІ ГУ ДПС у Львівській області
Змінився порядок взяття на облік/внесення змін/зняття з обліку відокремлених підрозділів юридичних осіб, утворених відповідно до законодавства іноземних держав
Головне управління ДПС у Львівській області нагадує, що до законодавства внесені зміни і замість заявницького принципу для відокремлених підрозділів юридичних осіб, утворених відповідно до законодавства іноземної держави, у тому числі постійних представництв, встановлено, що взяття на облік/внесення змін/зняття з обліку в контролюючих органах здійснюються на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр).
Такі зміни введені в дію з 3 вересня 2024 року і внесені до Податкового кодексу, Закону України від 8 липня 2010 року No 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», Закону України від 15 травня 2003 року No 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», законами України від 14 липня 2023 року No 3257-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування діяльності відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави», від 18 червня 2024 року No 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства».
Детальніше: Вебпортал ДПС України за посиланням: https://tax.gov.ua/media-
tsentr/novini/825736.html
ДПС продовжує активну співпрацю з EU4PFM з реалізації стратегічних завдань Служби
Пріоритетні напрями співпраці на 2025 рік та досягнення у реалізації спільних проєктів обговорювалися під час зустрічей керівників ДПС з делегацією Проекту «Програма підтримки управління державними фінансами для України» (EU4PFM) компонент 1, 3 та 4», які відбулись 2 – 3 жовтня 2024 року.
Під час зустрічі в. о. Голови ДПС Тетяни Кірієнко з керівником команди EU4PFM Юрґітою Домєйкієнє та міжнародним ключовим експертом з податкових питань EU4PFM Пауліусем Маяускасом були презентовані пропозиції до плану спільної роботи на 2025 рік за напрямом «Європейська інтеграція», зокрема, в частині нормативної та ІТ підготовки податкового напряму до вступу України в ЄС.
Тетяна Кірієнко відзначила багаторічний досвід конструктивної співпраці з проєктом EU4PFM, який надає потужну підтримку в досягненні ДПС стратегічних завдань, зокрема, реалізації заходів, передбачених Національною стратегією доходів до 2030 року.
Платники cпрямували до місцевих скарбниць Львівщини понад 21 млрд гривень податкових платежів
За дев’ять місяців 2024 року надходження податкових платежів до місцевих бюджетів становили 21 254,7 млн гривень. У вересні 2024 року надходження податкових платежів до місцевих бюджетів становили 2 231,1 млн гривень. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Львівській області Микола Никитюк.
Зокрема, надходження плати за землю за цей період становили 1 626,0 млн грн і в порівнянні з відповідним періодом 2023 року збільшилися на 22,5% або на на 298,3 млн гривень.
Надходження єдиного податку становили 4 258,6 млн грн та в порівнянні з січнем вереснем 2023 року збільшились на 30,9% або на 1 006,3 млн гривень.
Податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачено 777,3 млн гривень, що майже на 9,3% або на 66,2 млн грн більше порівняно з відповідним періодом 2023 року.
Щодо фіскалізації вендингових автоматів
Вендингові автомати стали невід’ємною частиною побуту та бізнесу в Україні, вони надають можливість придбати товари і послуги швидко та без черг.
Однак, власники вендингових автоматів повинні враховувати всі обов’язки, встановлені законодавством щодо ведення такої господарської діяльності.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон No 265) автомат з продажу товарів (послуг) – реєстратор розрахункових операцій, який в автоматичному режимі здійснює видачу (надання) за готівкові кошти або із застосуванням платіжних карток, жетонів тощо товарів (послуг) і забезпечує відповідний облік їх кількості та вартості та створює контрольну стрічку в електронному вигляді.
Станом на зараз Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій містить декілька моделей РРО (вбудованих електронних контрольно-касових реєстраторів) від різних виробників, для яких передбачено сферу застосування – використання в автоматах з продажу товарів (послуг).
Звертаємо увагу, що інтеграція програмних реєстраторів розрахункових операцій та автоматів із штучного продажу товарів була запропонована (представлена) на ринку України ще з 2021 року.
У зв’язку з наведеним ДПС звертає увагу всіх платників податків, що добровільне виконання вимог законодавства у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зокрема Закону No 265, не тільки вбереже суб’єктів господарювання від перевірок та додаткових витрат у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, а й є обов’язком кожного свідомого громадянина з метою належного та своєчасного фінансування державою військових та соціальних напрямів.
Внесено зміни до Порядку ведення ЄРПН
Головне управління ДПС у Львівській області інформує, що 25 вересня набрала чинності постанова Кабміну України від 24.09.2024 No1088, відповідно до якої внесені зміни до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 р. No 1246.
Порядок No 1246, зокрема, доповнено новими пунктами 26 та 27 щодо тривалості операційного дня для реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН на період до припинення або скасування воєнного стану та запроваджено правила реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування та їх скасування в межах дії режиму експортного забезпечення:
· операційний день для реєстрації ПН та/або РК, на який припадає граничний строк їх реєстрації, триває з 0 годин 00 хвилин до 24 години 00 хвилин;
· реєстрація ПН/РК, поданих для реєстрації у день, на який припадає граничний строк їх реєстрації, та надсилання квитанції здійснюється не пізніше наступного операційного дня з дня подання для реєстрації таких ПН та/або РК;
· тимчасово, на період дії режиму експортного забезпечення, запровадженого Кабінетом Міністрів України відповідно до статті 192 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність», реєстрація ПН, у яких відображена операція з вивезення за межі митної території України товарів, до яких застосовано режим експортного забезпечення, та РК здійснюється з урахуванням таких особливостей:
- реєстрація зазначених ПН/РК та надсилання квитанції здійснюється протягом трьох операційних днів з дня їх подання для реєстрації,
- реєстрація зазначених ПН/РК скасовується через 30 календарних днів з дати реєстрації ПН, протягом яких на відповідні товари не було оформлено митну декларацію, що підтверджується даними Держмитслужби.
У такому випадку до ЄРПН вносяться відомості щодо ПН/РК, реєстрацію яких скасовано, а також формується квитанція в електронній формі про скасування реєстрації зазначених ПН/РК, яка надсилається платнику податків протягом операційного дня. У такій квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити ПН та РК, реєстрацію яких скасовано.
Чи має фізична особа - підприємець право на податкову знижку
Бродівська ДПІ повідомляє, що відповідно до п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати та/або у вигляді дивідендів, у випадках, визначених ПКУ.
Заробітна плата – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом (п.п. 14.1.48 п.14.1 ст.14 ПКУ).
Порядок застосування податкової знижки передбачений підпунктом 166.4.2 п. 166.4 ст. 166 ПКУ в якому зазначено, що загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, крім випадку, визначеного п.п. 166.4.4 п. 166.4 ст. 166 ПКУ.
Підприємець має право на податкову знижку виключно як фізична особа у разі, якщо така фізична особа: є найманою особою та отримує доходи у вигляді заробітної плати та або отримує доходи у вигляді дивідендів по акціях (інших корпоративних правах), емітентом яких є юридична особа, що має статус резидента Дія Сіті.
В Бродівській ДПІ - практикуми для платників податків
Фахівці Бродівської ДПІ проводять практикуми з платниками, під час яких інформують платників про роботу та подання звітності через сервіс ДПС «Електронний кабінет платника», отримання податкової знижки.
Під час спілкування податківці розповіли присутнім про Електронний кабінет платника. Цей сервіс дає можливість не лише подати звітність та різноманітну документацію, а ще й сплатити податки. Також платники отримали вичерпну інформацію щодо отримання податкової знижки за витратами на навчання.
Окремо зауважили, право на отримання податкової знижки не переноситься на наступні роки, тобто для отримання знижки за 2023 рік необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня 2024 року включно.
Декларація про майновий стан і доходи подається до податкового органу за місцем реєстрації платника.
«Гаряча лінія» у Бродівській ДПІ
Проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія». На запитання відповідала начальник Бродівської ДПІ Богуцька Ганна.
Посадовиця надала вичерпні відповіді додзвонювачам про порядок використання РРО ПРРО та норми податкового законодавства щодо права на податкову знижку.
Богуцька Ганна звернула увагу платників на те, що реєстратори розрахункових операцій зобов’язані використовувати підприємці 2-4 групи спрощеної системи оподаткування, які здійснюють розрахункові операції готівкою або через POS-термінал із застосуванням електронного платіжного засобу, тощо.
Також платники отримали відповіді на запитання стосовно послідовності їх дій для реєстрації програмних РРО.
Ще запитувачам посадовиця надала роз’яснення, як можна скористатися правом на податкову знижку за понесеними у 2023 році витратами за навчання, сплату відсотків за іпотечним кредитом та з іншим, передбачених законодавством, причин. Для отримання відшкодування з бюджету необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня 2024 року та копії підтверджуючих документів.
Фіскальний чек є захистом споживача
Бродівська ДПІ нагадує, що ст. 2 Закону України від 06.07.1995 No 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» визначено, що розрахунковий документ – це документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених Законом No 265, зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій або програмним РРО, чи заповнений вручну.
Суб'єкти господарювання зобов'язані дотримуватися законодавчих вимог, зокрема, щодо видачі розрахункових документів при здійсненні розрахунків зі споживачами. Таким документом є фіскальний чек. Наявність чека для споживачів є певним захистом їхніх прав. Звертаємо увагу, що фіскальний чек містить інформацію про товар/послугу, дату та час здійснення операції, фіскальний номер РРО та інші реквізити.
Крім того, фіскальний чек є гарантією здійснення суб'єктом господарювання законної торгівлі.
З 1 листопада податкову декларацію з податку на додану вартість необхідно подавати за новою формою
Бродівська ДПІ нагадує, що наказом Мінфіну України від 09.08.2024 No 400 затверджено зміни до форми податкової накладної та розрахунку коригування до неї, а також оновлено форму декларації з податку на додану вартість та додатків до неї і внесені зміни до Порядку їх заповнення та подання, затверджених наказом МФ України від 28.01.2016 No 21 (зі змінами).
Згідно з п.46.6 ст.46 Податкового кодексу нові форми декларацій (розрахунків) застосовуються для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення.
Застосування форм, викладених наказом No 400 у новій редакції, починається з: 01 жовтня 2024 року – для податкових накладних та розрахунків коригування кількісних та вартісних показників до таких накладних, які з вказаного періоду платники направляють на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (у тому числі і, які складені до 01 жовтня 2024 року та не зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних);
з 01 листопада 2024 року – для податкової декларації з податку на додану вартість, тобто яка подається починаючи із звітного (податкового) періоду за жовтень 2024 року.
З 01 листопада 2024 року, за новою формою подається уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок.