Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до проектів

"Безпечна школа"

photo2

Детальніше про проект

Донор проєкту технічної допомоги:

Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку Німеччини (BMZ),  Сервісна служба «Міста в Єдиному світі» (SKEW)
Виконавець проєкту технічної допомоги:  міська адміністрація міста Бендорф (Stadtverwaltung Bendorf)

Реципієнт проєкту технічної допомоги: виконавчий комітет Бродівської міської ради

Вартість проєкту:  50 тис. євро

https://www.facebook.com/reel/3358794530935603

Ключові етапи (віхи)

Узгодженість проєкту. Проєкт у партнерстві Бендорф–Броди поєднує передачу практик шкільної безпеки з Бендорфа та капітальний ремонт підвального приміщення Бродівської гімназії для облаштування укриття цивільного захисту, забезпечуючи безперервність і безпеку навчання. Це узгоджено з пріоритетами громад обох міст і чинними нормами ЦЗ.

Актуальність проєкту. Головним пріоритетом освітнього процесу є життя і здоров’я всіх його учасників. В умовах повномасштабної війни питання безпеки дітей набуває особливої гостроти, а створення безпечних умов навчання стає критично необхідним. Обізнаність щодо дій у надзвичайних ситуаціях та правильне реагування рятують життя. Українсько-німецька співпраця між містами Бухольц і Броди створює можливості для запозичення успішного досвіду німецьких закладів освіти в організації безпеки та облаштуванні укриттів, а також для практичної підтримки у створенні безпечних умов перебування учнів у Бродівській гімназії імені Івана Труша.

Бродівська гімназія імені Івана Труша — один із найстаріших освітніх закладів громади. Сучасна будівля, зведена у 1883 році, є пам’яткою архітектури місцевого значення. Нині в гімназії навчається 429 учнів, працює 78 педагогічних і технічних працівників. Заклад складається з чотирьох корпусів, два з яких збудовані ще у 1930-х роках і перебувають у технічно й енергетично застарілому стані. Нагальними є:

  • заміна 34 дерев’яних вікон на сучасні енергозберігаючі;
  • реконструкція пошкоджених фасадів і заміна застарілих дверей для забезпечення належного температурного режиму;
  • модернізація освітлення (високі стелі та старі ліхтарі не забезпечують достатньої яскравості);
  • заміна понад 1000 кв. м підлогового покриття;
  • капітальні ремонти санвузлів, їдальні, спортивної зали, майстерень та бібліотеки.

      Водночас ключовою проблемою залишається безпека під час повітряних тривог й інших загроз. Через постійні обстріли у 2022 році навчання було переведене у змішаний формат, що негативно вплинуло на результати і безперервність освітнього процесу. Повністю повернутися до офлайн-навчання завадив брак належного укриття, здатного безпечно вмістити всіх учасників освітнього процесу.

На початку повномасштабної війни єдиним місцем укриття було шкільне підвальне приміщення. Воно було захаращеним, вологим, із пошкодженими стінами та непридатним для тривалого перебування. Зусиллями вчителів і батьків підвал розчистили, пофарбували, встановили лавки та крісла, що дало змогу ховатися під час коротких тривог. Однак базові вимоги безпеки й надалі не виконуються: немає автономного електроживлення, відсутні водопостачання і санвузли, не функціонує вентиляція, відчувається духота, а також бракує аварійного виходу, що критично у випадку завалів.

Для системного розв’язання проблеми залучено архітекторів, фахівців із цивільного захисту та інженерів. За результатами консультацій пропонується переобладнати підвальне приміщення площею 225,4 кв. м у повноцінне укриття для учнів та працівників. Передбачено:

  • влаштування аварійного виходу відповідно до норм безпеки;
  • капітальний ремонт приміщення з облаштуванням наливної підлоги;
  • підведення водопроводу та каналізації, облаштування санітарних вузлів;
  • монтаж системи примусової вентиляції;
  • встановлення автономної системи електропостачання на базі дизельного генератора.

Модернізоване укриття зможе виконувати не лише захисну, а й освітню функцію: приміщення адаптують для проведення уроків під час тривалих тривог, що забезпечить безперервність навчального процесу та зменшить втрати в успішності учнів.

Крім того, у межах українсько-німецької співпраці заплановано обмін досвідом між однією зі шкіл міста Бухольц та Бродівською гімназією. Практичні тренінги з правил поведінки в надзвичайних ситуаціях і перебування в укриттях будуть організовані на одній із онлайн-платформ із залученням по 5 учителів і 15 учнів з обох сторін. Це сприятиме підвищенню культури безпеки, формуванню стійких навичок реагування та розвитку партнерства між громадами.

Таким чином, реалізація проєкту є актуальною та невідкладною, адже одночасно:

підвищує рівень безпеки дітей та працівників;

забезпечує безперервність якісного навчання в умовах війни;

зберігає історичну будівлю шляхом енергоефективної модернізації;

поглиблює міжнародну співпрацю й обмін перевіреними практиками безпеки.

     Основними бенефіціарами проєкту є учні та педагогічні працівники Бродівської гімназії імені Івана Труша — понад 580 осіб, які зможуть безпечно перебувати в укритті у разі загрози.

Крім того, укриття буде доступним для мешканців прилеглих будинків, насамперед для найбільш уразливих категорій населення: людей поважного віку, осіб, що проживають самотньо, пенсіонерів, дітей та людей з інвалідністю. Це розширює соціальний ефект проєкту та підвищує загальний рівень безпеки громади.

Мета проєкту — комплексно підвищити рівень безпеки, стійкості та безперервності освітнього процесу в Бродівській гімназії імені Івана Труша шляхом:

Облаштування сучасного укриття цивільного захистув підвальному приміщенні площею 225,4 м² відповідно до чинних норм (аварійний вихід, вентиляція, водопостачання та санвузли, автономне електроживлення, ергономічне облаштування для проведення занять), що забезпечить безпечне перебування щонайменше 580 осіб під час надзвичайних ситуацій.

Забезпечення безперервності навчання під час повітряних тривог та інших загроз через адаптацію укриття під тимчасові навчальні простори (робочі місця, освітнє освітлення, інтернет-зв’язок, навчальні матеріали).

Розбудову компетентностей з безпеки серед учнів і педагогів через систематичні тренінги, моделювання сценаріїв НС, евакуаційні вправи, оновлення локальних інструкцій і протоколів дій.

Міжмуніципальний обмін досвідом зі школами міста Бендорф (Німеччина): адаптація найкращих європейських практик шкільної безпеки, спільні онлайн-сесії, консультації фахівців ЦЗ, створення методичних матеріалів українською.

Підвищення соціальної стійкості громади через можливість використання укриття мешканцями прилеглих будинків, зокрема вразливими групами (люди поважного віку, особи з інвалідністю, сім’ї з дітьми), а також через інформування населення про правила поведінки під час НС.

Енергоефективну та довгострокову модернізацію простору укриття з урахуванням вимог безпеки, гігієни, доступності та економії ресурсів, що зменшує експлуатаційні витрати і продовжує життєвий цикл історичної будівлі.

 

 

На мапі

2025 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше